nedeľa 23. decembra 2007

Deň druhý - Drbem takú zimu..


Prečo, keď je leto, tak ho nenávidím a neviem sa vytešiť z toho, že čochvíľa príde zima? Prečo ma tak láka pocit, že keď konečne príde december pozriem von oknom do chladného Trenčína a budem mať chuť vyskočiť s vynikajúcim nápadom: rýchlo si nasadiť čiapku, zababušiť sa do pohodlnej bundy, navliecť rukavice, zimné topánky s pretepleným vnútrom a isť sa poprechádzať?.. Prečo som taký chuj?!.. Dnešok nezačína najružovejšie.. budík namňa vrieskal o pol ôsmej a ja som hneď vedel, že musím vstať do Tesca na poslednú chvíľu pokupovať darčeky. V prvom rade som to chcel stihnúť skorej než mal brat zajednaný príchod "dačo okolo desiatej, minúta sem-minúta tam". Spať som šiel dačo po pol druhej (s Tomášom sme mali búrlivú debatu o prevádzke tohto blogu.. vlastne.. ani nie tak búrlivú ako skôr som sedel so stiahnutým chvostom medzi nohami a s ustráchanými očami čakal, čo namňa vypľuje tou svojou počítačovou rečou, ktorej často nerozumiem ani za mák.. nakoniec to dopadlo dobre.. vysvetloval (ako) pre blbca) . Rýchlo som sa zrychtoval a vyrazil z domu o 8:10.. Samozrejme každú hodinu chodieva autobus o X:15.. s jedinou výnimkou.. a tou je 8:30.. takže som tam čakal ako malé dievčatko so zápalkami z Hendersenovej rozprávky.. Čakal som, že keď si dám moje obľúbené tričko s krátkym rukávom a ešte obľúbenejší šálik, tak že ma zahrejú opätovanou láskou.. hovno..
Do Tesca som došiel o 8:40.. Samotné Tesco som mal na pláne až ako eso v rukáve, pokial by nevyšli obchodíky v BIGboxe (Dráčik, Deichman, Jisk).. samozrejme karma sa nezaprie a otváracie hodiny boli až od 9:00.. Neostávalo mi nič iné ako ostať v pohybe aby som trením nôh o seba zahrial aspom prdel (a okololežiacich kámošov). Pozoroval som cez výkladné sklá túžobne dovnútra, no naskytoval sa mi pohľad iba predavačov, ktorí vo vyhriatom obchodíku pobehovali v hrubej trigovici a bunde ukazujúc mi na hodiny, že si mám ešte počkať.. Porozumene som prikýol, no v hlave sa mi popritom premietal obraz ako vyčačkaným predávačom topím členky vo vriacom oleji. Zima tam bola neskutočná a odprísahal by som, že som videl padať aj zo tri-štyri vločky. Jediné čo sa mi celkom zapáčilo bola zberateľská figurka Boromira z Pána Prsteňov (iné postavičky tam neboli, čož je veliká škoda.. veď kto by si aj chcel kúpiť postavu, ktorej hrdinská úloha skončila(skonala) ešte v roku 2001?). Dobre teda.. idem skúsiť Tesco.. Prechodom cez cestu som zašiel rovno k autobusovej zástavke, kde som chcel pozreť odchody Tescobusu na stanicu, aby som šiel bráškovi naproti.. Posledný krát som sa chcel uistiť kedy mu dorazí vlak, tak som zobral telefón, začal vytáčať jeho číslo a v tom mi volala mama, že brat to včera prehnal s oslavou jeho narodenín a že doma dospáva, takže sa len tak skoro nevráti.. Achjaj.. celé vstávanie vyšlo nadarmo.. Tak som sa pobral do toho Tesca.. prekvapilo ma príjemné teplo čo tam bolo. Najprv som zablúdil ku knížkam.. hľadal som bratovi niečo o drakoch.. Žiadne seriózne fantasy som nenašiel.. Našiel som iba "Ako si vychovať vlastného draka" a "Učíme sa dračštinu".. samozrejme krásne detské ilustrácie tam boli pre ktoré som dostal tik do oka.. Ale čo.. Bude sranda.. Zoberiem to.. Prejšiel som na koniec oddelenia s knihami a zastavila ma nejaká vyššia moc.. Náhle ma premohla istá zvedavosť a tak som si kúsok chcel prečítať.. Otvoril som knižku približne v tretine a na jednej celej stránke bol veľmi detsky a ceruzkou nakreslený troll s kúskom surového mäsa v ruke.. Začal som čítať "Toto je jeden druh veľmi zvláštneho trolla. Obyčajne bývajú trollovia veľkí, ale tento bol až zázračne malinký. Síce aj to je zaujímavé, ale jeho hlavná zvláštnosť spočívala v jeho veľmi dlhom mene. Volal sa Štikút Šublin Strašidelný III. -" PRÁSK.. okamžite som zavrel knihu a utekal som najkratšou cestou k detskej rubrike aby som to vrátil. So smútkom som chodil sem a tam pozerajúc čo by sa komu hodilo.. nedokázal ma pobaviť ani pohľad na dieťa špárajúce si v nose a následne spokojne žujúce obsah dýchacích ciest..chcel som isť čím skorej domov. Tatkovi som tento rok nechcel kupovať dútnik.. z fajčenia má už dosť problémov s dýchanim teraz, tak nechcel som ho mať na svedomí.. Nuž ale zistil som, že piť začal o dva roky neskôr než fajčiť, tak som mu kúpil krígeľ. Na sestru ma napadlo, že jej teda kúpim unás v triede tak obmielanú knihu "Mars a Venuša v posteli".. keď ten sex asi ťažko môže mať, tak nech si oňom aspom prečíta.. Čiže som sa zasa vracal ku knihám.. Na moje nepotešenie som zistil že práve túto knihu nemajú a majú iba spomínané planéty "na rande" a "na pracovisku".. tú mi ešte nik neobmielal, tak som radšej nezobral nič.. Zato ma napadlo, že ako všímavý brat si uvedomujem že vždy keď príde z práce domov, jej smrďá nohy jak keňanskému cezpoľnému bežcovi, tak som jej teda kúpil aspoň vonnú sviecu(podstatne lacnejšiu než kdejakú knihu, čiže som sa ešte šťastím zalizoval).. Ostával mi užlen brat.. naozaj som nemal náladu, tak som zobral ešte toho podradného a zradného Boromira a utekal som kade ľahšie.. došiel som na zástavku o 10:25.. a.. nie je ťažké uhádnuť kedy šiel najbližší autobus.. áno presne tak ! 11:05 ! .. nikdy som si nepomyslel že sa to dá, ale z tej zimy mi bolo seriózne do plaču.. Doma ma našťastie čakalo umývadlo kde som si vrelou vodou dopriaval pocit extázy a vôbec rozprúdenie krvi v prštekoch.. jááj.. Nenávidím zimu.. už nech je leto.

2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Prvý! :D

Anonymný povedal(a)...

maco mas cutes foto...hlavne tie okuliare su cool..vojel by som toho tchora co ich nosi....už 12 let píchám šéfovu ženskú,potrpí si na čokoládové klacky,berem roha!regan prezidentom!PEACE