streda 21. januára 2009

Zväčša neškodná..



Nedávno ma napadla set sakramentsky šialená vec. Stroj času. Čo to je, poviete si, taký stroj času.. Nie som prvý, koho taká vec napadla. Kdeže. Stroje času sú jednou skvelou fantasticky pošetilou utilitou celosvetového registru fantázie a vôbec. Niekoľko stokrát obmielaná nadbožská vec, nosiaca v sebe čaro nikdy sa otravne nezunujúcej myšlienky v toľkej spleti sci-fi noviel, filmov a príbehov ako takých. Lenže mňa, ako človeka výsostne zvedavého, by celkom zamrzelo predstaviť si žiť pokojný život s tým, že by som sa nedozvedel či práve táto mašinka bude v neskoršom období naozaj fungovať a ovplyvňovať chod hlavných a zásadných dejín a možných rozdielov v nepatrných zmenách. Od vyslania človeka k Hitlerovému rodisku (kde by ešte tomuto malému, skotačivému fiškusovi podstrčil pod posteľ 5 goldenmariek s útržkom papiera nesúcim nápis "Od tvojej veselej zubnej víly Šesťcípky-Dávidovky", ktoré by mali za následok totálny rozpad násilia, rasovej nenávisti a naopak by dopomohli.. ja neviem.. napríklad k rozvoju kultúry kabaretného humoru ohľadne povojnového usporiadania sveta po roku 1919 s pevným základom na intelektuálskej vsuvke "Vedeli ste že anagram od slovného spojenia PARÍŽSKA KONFRERENCIA je aj INFEKČNÉ PRSIA Z ORKA ?" s ktorou by prišiel práve onen komik, Hitler, a zožal by nevídanú slávu) až po násilné vniknutie do štúdia Argentínskej televízie s úmysľom rázne zakázať pilotný diel historicky prvej telenovely so zdrcujúcim následkom pre budúcnosť, kedy ženy hystericky rumázgajú pri simulovaní facky od manžela, ktoré sa poctivo naučili pri sledovaní futbalových prenosov ich favoritov na nimi obľúbovanom kanály ŠPORT1. Takto by sa dalo pokračovať ešte mnoho chvíľ. Každopádne ja som tu od toho aby som slávnostne vyhlásil vedecky doposiaľ nezahájenú predstavu o možnosti cestovania časom. Povedzme, že si práve pred Vami všetkými, ktorí ste mi týmto svedkom, dávam za svoju ľudsky zvedavú povinnosť, ktorú si v záujme vedy a upokojenia Vás všetkých absurdistov beriem na vlastné plecia zodpovednosti. A že čo to je..? Presne na deň mojich 19tych narodenín, zatiaľčo budem bujaro oslavovať, pricestuje moja budúca prezencia časom do svojej bývalej izby a hneď po tom, čo truchlivo zaspomína na slastné detstvo, položí na stôl za hrsť červených prepisovačiek a cestou k ceste späť do predu v čase rozbije ešte zopár tanierov v kuchyni. A že čo tým dosiahnem..? Je to jednoduché a logické.. Predpokladáme, že minimálne uverejnením tohto článku do môjho i vášho povedomia dopomáham k čo najspoľahlivejšiemu spoločnému spôsobu ako si spomenieme v budúcnosti na moje sväté poslanie. Tým pádom - v deň oslavy mojich 19tych narodenín, hneď po tom ako dojdem domov by ma na stole, hneď pri stolnej lampe, malo čakať za hrsť červených prepisovačiek. Spolu s tým faktom by som rovno mohol zvolať "Heuréka!", lebo by som prišiel na významný objav, že najneskôr do konca môjho života bude objavený tak jednoducho ovládajúci sa osobný stroj času, ktorý eliminuje všetky časopriestorové trhliny, prešmyčky a iné kincloviny a zbaví nás medzičasových paradoxov do ktorých nekonečne sa opakujúcich periód opakovaní (to spojenie snáď hovorí samo za seba) by sme sa mohli nepekne zamotať. Je to myslím dostatočne povznášajúca predstava pre nás, sci-fi uslintaných úchylov. Ale mám ešte dve veci na srdci. Prvá. Nemyslite si nikto z Vás, neskorších generácií dávno rodiacich sa po mojom skončení životnej púte bez narazenia na stroj času, že si zomňa budete uťahovať a posielať na moju 19tku červené prepisovačky len tak z prostej prče, iba a len ja viem koľko je to za hrsť!! A druhá - Celé všetko toto zamýšľanie sa sa dá zlikvidovať prostým mávnutím ruky a oveľa jednoduchšou ideou, že svet je už od pradávna ovládaný strojom času z budúcnosti, čo by nám mohlo momentálne priniesť najoptimistickejšiu predstavu vôbec a vlastne aj úsmev na tvári, s tichým dodatkom - keby náhodou má byť niečo na svete lepšie, dávno to tak už je! Radujme sa, veselme sa! (Mimochodom.. na ilustračnom obrázku vidíme hodiny s ručičkami točiacimi sa sa v proti smere hodinových ručičiek. Nemýliť si to s úplne obyčajnými hodinkami.. stratilo by to kúzlo)

Žiadne komentáre: